*INFO

: Burgerking-Mcdonald's 'McWhopper

: 버커킹이 맥도날드에게 제안한 프로젝트

: PEACE ONE DAY(15.9.21) a united nations declared day of ceasefire and non-violence 기념하여 

하루동안은 싸우지 말고, 빅맥과 와퍼의 재료를 섞어서, 맥와퍼를 만들자는 제안

당일에 단 하루 버거킹 본사가 있는 마이애미와 맥도날드의 본사가 위치한 시카고의 중간 지점인 조지아 주 

애틀랜타에 임시 점포를 설치해 판매할 것을 공개 제안

뉴욕타임즈에 전면 광고를 게재, '맥와퍼닷컴'이라는 웹사이트를 만들어 맥와퍼의 제조법과 판매 방식 등 상세한 협업의 내용을 담는 등 구체적이고도 전략적인 제안을 담았음


In honor of Peace Day, September 21st, Burger King is calling for a ceasefire with McDonald’s. We’re inviting them to work with us to create the McWhopper, a combination of our respective signature sandwiches. If they say yes, this peace loving burger will be available for one day at a pop-up McWhopper shop in Atlanta, Georgia on Peace Day.


Visit mcwhopper.com to learn more about our proposal and about Peace One Day, an organization focused on campaigning to make Peace Day, an annual day of global unity. Get involved at peaceoneday.org.

Big Mac is a registered trademark of McDonald’s Corporation, which has not authorized this usage nor accepted this proposal. All mentions of “McDonald’s” are references to McDonald’s Corporation. Whopper is a registered trademark of Burger King Corporation. All mentions of “Burger King” are references to Burger King Corporation. TM & © 2015 Burger King Corporation. All rights reserved.


*POINT

: 결과적으로 맥도날드의 거절로 인하여 위의 프로젝트는 현실화 되지는 않았음

: 하지만, 평화의 날이라는 컨셉에 맞게 버커킹이 제안한 이 프로젝트는 매우 뛰어나다고 생각 됨

: 라이벌을 껴 앉을 수 있는 태도와 함꼐, 햄버거의 2대 산맥은 맥도날드-버거킹이라는 이미지를 심어줌

: 실행전에 자세한 사업계획서와, 전략 등을 담은 홈페이지를 성정스레 만들어 릴리즈 함으로써 그들이 이 

행사를 미리부터 준비했던 것이라는 것을 알 수 있다

: 그리고 계획의 성사여부와 관련없이 큰 투자를 한 것에 박수

: 결론적으로 프로젝트는 실행되지 않지만, 버거킹에 대한 재미있는 이미지 향상과 함께 맥도날드의 라이벌은

 버거킹이라는 것을 보여주는 성공적인 프로모션이었다고 생각 됨



http://mcwhopper.com/ 를 방문하면 더 재미있는 정보를 찾을 수 있음







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